Indiferent de anotimp, daca ajungeti prin Predeal, merita sa alocati 2-3 ore de plimbare prin Predeal.

Puteti incepe traseul din fata Garii Predeal – constructie ce merita sa-i acordati toata atentia, impunandu-se ca simbol arhitectural al acestui oras, din decembrie 1968, cand a fost inaugurata.

Gara din Predeal este una din cele două clădiri din România care prezintă o formă de șa geometrică. O putem găsi în cel mai înalt oraș din țară, aflat la 1100 metri altitudine, între masivele muntoase Postăvarul (1799 m) la nord-vest, Piatra Mare (1843 m) la nord, Bucegii (2508 m Vf. Omu) la sud-vest, Baiului şi Fetifoi.

Valea Timișului și Valea Prahovei sunt despărțite de Predeal, înainte aici era frontiera dintre teritoriul românesc și Austro-Ungaria.

La data de 31 mai 1874, la Bucuresti a fost semnată convenția dintre Austro-Ungaria și România pentru a fi construită linia ferată Ploiești-Brașov cu joncțiunea la punctul Predeal. Acest proiect a ajutat la formarea orașului Predeal, și a început construcția și darea în folosință a liniei ferate și a gării de la frontieră, Gara Predeal.

În anul 1879 a fost inaugurată calea ferată. Peste un an de zile, Predealul a devenit sat în cadrul comunei Podul Neagului. Mai târziu în anul 1981, autoritățile au decis încurajarea creșterii democratice și ofereau tinerilor căsătoriți casă și fâneață. În paralel, căile ferate se dezvoltau, iar în anul 1882, s-a făcut la Predeal joncțiunea liniei ferate Ploiești-Predeal-Timișu de Sus-Brașov.

O altă realizare a avut loc între 1 martie 1933 și 10 ianuarie 1940: a fost construită calea ferată dublă Câmpina-Predeal-Brașov. Apoi, la 27 decembrie 1960 a fost instalat în staţia Predeal primul stâlp metalic de electrificare din România, pentru ca mai apoi, la 9 decembrie 1968, să fie inaugurat primul traseu electrificat din ţară, linia Braşov-Predeal. Primul stâlp de electrificare pentru calea ferată există şi astăzi.

Pe data de 25 decembrie 1968 a fost inaugurată actuala clădire a Gării din Predeal, fiind până în prezent una dintre cele mai moderne construcții din țară. Clădirea este opera prof. Dr. Ing. Mircea Manoilescu din Cluj şi arh. Dr. Ilie Dumitrescu de la I.P.C. Bucureşti. La ea au mai lucrat şi arhitecţii Ilie Rădulescu şi Irina Rosetti.

Pe malul râului Prahova, la poalele Bucegilor, Gara din Predeal atrage atenția oricărui trecător, se sprijină pe două puncte fixe, în jurul cărora forța și rezistența ajung în echilibru, acestea sprijinindu-se la rândul lor pe trei coloane de tip Benoto cu o adâncime de 25 de metri în sol pentru o rezistență deosebită.

Gara Predeal şi Izvorul 24 din Băile Olăneşti sunt singurele clădiri din ţară care sunt construite în formă de şa geometrică, o formă arhitecturală foarte greu de realizat, ce iese numai din respectarea foarte riguroasă a unor coordonate matematice.

IMG_8034

Tot in piateta Garii din Predeal, troneaza inca o constructie moderna, care mult timp a avut destinatia de Centru de informare turistica. Acum s-a transformat intr-o cafenea-cofetarie, unde calatorii pot face un popas de odihna.

IMG_8016

Actualul centru de informare turistica a fost inaugurat in februarie 2016, fiind amplasat langa Primaria Predeal, chiar pe DN1. Constructia cilindrica, vidrata …..IMG_8041

Biserica Sfantul Constantin si Elena

Biserica Sf Constantin si Elena Predeal (2)

 

Biserica Sf Constantin si Elena Predeal (5)

 

Biserica Sf Constantin si Elena Predeal (7)

 

Biserica Sf Constantin si Elena Predeal (8) Biserica Sf Constantin si Elena Predeal (9)

 

Biserica Sf Constantin si Elena Predeal

 

Polistioaca:

POLISTOACA___PARAU

Polistioaca (6)

 

Cioplea zona rezidentiala, cu conace vechi si vile mordene….

Vile pe Cioplea (2) Vile pe Cioplea (3) Vile pe Cioplea (4) Vile pe Cioplea (6)

 

Share This

 
 
 
 
 
 

Copyright © 2019 Family Booking. All Rights Reserved